maandag 11 april 2011

Wielrennen, de omloop van de Glazenstad 03 april 2011

Onlangs werd de omloop van de glazen stad verreden in het Westland. De start was om 13.00 uur en vlak daarna gaat de renners over een grote rotonde. Twee jaar geleden zag ik de renners langs twee zijden de rotonde passeren. Met die gedachte reisde ik af naar de bewuste rotonde. Ik was op tijd en mijn lieve dochter van 5 vond het leuk om even met me mee te gaan, gezellig tot dusver. Dan komen de motoren aan rijden en het verkeer proberen het verkeer tot stilstand te brengen, met veel machtsvertoon en gefluit lukt het de heren dan om de auto's tegen te houden. Een motormuis was wel heel erg enthousiast en ging het verkeer dirigeren en liet een keurige rij auto's al op de rotonde toe. Hierbij ging mijn droomfoto dus de mist in. Ik heb me nog een beetje ingehouden maar kon een paar minder vriendelijke woorden niet onderdrukken. Het peleton kwam eraan en de meeste renners gingen keurig rechtsom de rotonde over. Een aantal renners sorteerde toch via de andere kant en kwamen dus auto's tegen. Kortom een slechte beslissing van de heren beredenpolitie ;-( Waarom niet netjes alle auto's voor de rotonde laten stoppen en de rotonde geheel vrij laten.......................

Vervolgens weer richting huis, de finish zou pas rond 17.45 zijn en tussentijds kon er mooi nog even van het weer genoten worden. Na de nodige ontspanning en nog even een bezoekje Aankondiging kom in de kas in de auto gestapt en richting Kwintsheul gereden alwaar de finish zou plaats vinden.

Dan de finish, de renners komen een keer of 2 langs voordat ze de slotronde in gaan en dus gaan finishen.
Ruim op tijd de spullen ingesteld en lekker op afstand gaan zitten voor een fraaie finishplaat met de 400mm. Laat die andere fotografen maar lekker Aankondiging de andere kant in het persvak staan en last van elkaar hebben en de bobo's daarvoor. Toen kwam het moment dat de finish gaat plaatsvinden. 
Daar komen de rijders..............we stellen scherp en de camera volgt de koplopers................dan gaan de handen omhoog...................de camera gaat klikken...............maar wat zie ik ineens als een grote vlek mijn zoeker inkomen? Een f***** camera motor...........shit..........camera meetrekken met de renners, herfocus........dan hunten........moment weg. (hunten omdat de renners te dicht bij kwamen, lens ingesteld op 10m tot oneindig, dus alles binnen 10m niet scherp te stellen dus)

Gelukkig is er toch nog wat te zien op de foto maar werelds is die niet, uiteindelijk toch maar een alternatiefje in vorm van podium geschoten voor de krant. Uiteindelijk plaatsten ze toch de finishfoto en zal ik de gene zijn geweest die het hardste heeft gebaald. Volgende keer toch maar weer een standaard foto maken, net als de rest.............ik ga er over nadenken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten