maandag 19 september 2011

SEV - Houtwijk, 17 september 2011

Op een grauwe zaterdag in Leidschendam werd de wedstrijd tussen SEV - Houtwijk gespeeld. De wedstrijd begon droog maar tegen het eind van de eerste helft werd het langzaam natter.
Ditmaal stond niet de wedstrijd voor mijn opdracht speciaal maar de coach van Houtwijk, dhr Jan Linkerhof. Uiteraard heb ik wel wedstrijdbeelden gemaakt je weet immers nooit.
Tijdens de rust op de hoge tribune geschuild en toen het plan gevat om een foto te maken van de coach in kwestie als hij aan kwam lopen, ik had al wel voldoende materiaal maar er zijn altijd kansen op nog mooiere beelden. Het perspectief is namelijk totaal anders als je vanaf bovenaf fotografeert. Middels twee voorbeelden zal ik laten zien wat ik bedoel.
Een foto vanaf ongeveer de cornervlag op 400mm, traditioneel perspectief
Door dit perspectief is er behoorlijk wat onrust in de achtergrond.
Een foto vanaf de hoofdtribune op hoogte gemaakt op de zelfde 400mm
Door het hoge standpunt gaat het gras als achtergrond dienen en oogt een stuk rustiger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten